Hva kan vi hjelpe deg med?

Betaling og rabattkoder

Hvordan fungerer rabattkoder og gavekort?

Sånn bruker du en rabattkode fra oss eller en av partnerne våre:

  1. Gå inn på siden der du bestiller
  2. Velg hvilken matkasse du ønsker å bestille, antall personer og antall retter
  3. Før du kommer til betaling vil du bli spurt om du har en rabattkode
  4. Tast inn koden din og fortsett videre til betaling
  5. Kontroller at rabatten er trukket fra prisen før du gjennomfører betalingen

    Hvis du opplever problemer med rabattkoden, er det noen ting du kan prøve:
  • Dobbeltsjekk at rabattkoden er gyldig for akkurat det du bestiller
  • Kontroller at du ikke har brukt den samme koden allerede
  • Hvis du har mottatt koden via mail anbefaler vi at du bruker Google Chrome når du bruke den
  • Sjekk om du har blokkert cookies og informasjonskapsler

    OBS.: Rabattkodene gjelder bare en gang per husstand.

    Hvis du fortsatt opplever problemer, så kontakt oss - vi hjelper deg mer enn gjerne!

    Hvis du oppdager at et lite beløp har blitt trukket fra kontoen din selv om du har brukt en rabattkode, så er det bare fordi det trekkes en et lite verifiserings-beløp som vil bli refundert i løpet av noen få dager. Dette er for å sikre oss at de betalingsinformasjonen som ble tastet inn er gyldig, sånn at de som har opprettet et abonnement ikke opplever problemer første gang de skal betale.

    For kredittkort og Paypal debiteres det opptil 10 kr, og beløpet avhenger av betalingsmetode og korttype.

Jeg har mottatt en betalingspåminnelse - hva gjør jeg?

Dersom du har mottatt en betalingspåminnelse betyr det at vi ikke har kunnet ta betaling for en levering som enten er planlagt eller allerede levert.

Du kan betale utestående beløp superenkelt gjennom kontoen din på nettsiden vår.

Logg inn på kontoen din og klikk på navnet ditt i høyre hjørne.
Gå til "Kontoinnstillinger" og deretter "Ordrehistorikk" - her kan du se alle mislykkede betalinger
Betal det utestående beløpet ved å klikke "Betal nå". Du kan også oppdatere betalingsinformasjonen din her hvis du vil.

Ellers er det bare å følge instruksjonene på selve påminnelsen.

Er betalingsinformasjonen min sikker?

Absolutt! Vi lover at vi behandler opplysningene dine så sikkert som vi overhodet kan, og samarbeider i tillegg med Adyen, for å øke sikkerheten enda litt til.

Prisen du betaler avhenger av den matkassen du har valgt. Du kan se en full oversikt over alle prisene våre her. Alle bestillingene dine vil debiteres dagen etter at fristen går ut, kl. 06:30.

Det vil si at du blir debitert onsdag morgen kl. 06.30 når fristen for endringer er tirsdag kl. 23.59 og torsdag morgen kl. 06.30 når fristen for endringer på kassen din er onsdag kl. 23.59.

Og ingen fare, vi behandler betalingsinformasjonen din akkurat like sikkert som vi gjør med råvarene dine. Vi samarbeider derfor med Adyen for betaling, med Visa og Mastercard, og med Braintree for betalinger som skjer via PayPal. *Vi aksepteter også ApplePay.

Hvordan kan jeg se min kreditt?

Du kan se oversikten din raskere enn du kan si “vafler med rømme”!

Fra hjemmesiden:

  1. Logg inn på kontoen din
  2. Klikk på “Kontoinnstillinger”
  3. Se oversikten under “Kontoinformasjon”

    Fra appen:
  4. Du finner oversikten under “Innstillinger”, helt øverst

Hvordan oppdaterer jeg betalingsinformasjonen min?

Det er kjempelett! Du kan gjøre det raskere enn du kan si “rømmegrøt”.

Fra hjemmesiden:

  1. Logg inn på kontoen din
  2. Klikk på “Kontoinnstillinger”
  3. Scroll ned til “Betalingsmetode”
  4. Velg “Endre betalingsmetode”

    Fra appen:
  5. Logg inn på kontoen din
  6. Klikk på “Innstillinger”
  7. Klikk på “Betalingsmetode”
  8. Velg “Endre betalingsmetode”

Kan jeg kjøpe gavekort hos dere?

Ja! Du finner vår gavekortbutikk øverst på hjemmesiden, klikk bare på Gavekort.

Hvorfor har HelloFresh belastet meg flere ganger?

Hver gang du bestiller en matkasse fra HelloFresh, får du muligheten til å legge til deilige tilleggsprodukter eller Premium måltider. Tilleggsproduktene finner du når du er på "Min meny"-siden og velger en oppskrift. Ikke glem å lagre valgene dine!

Velger du tilleggsprodukter eller Premium måltider til kassen din, vil disse bli fakturert separat fra kassen. Så ikke bekymre deg hvis du ser en ekstra kostnad fra HelloFresh på kontoen din – det er bare de ekstra godbitene.

Vær oppmerksom på at rabatter og kreditter ikke kan brukes på tilleggsprodukter.

For å få full oversikt over debiteringene dine kan du se på ordre historikken din inne på kontoen din ved å klikke her.

God matlaging!

Kan jeg dele rabatter med familie og venner?

Det er to forskjellige måter du kan invitere venner og familie til HelloFresh, og gi dem rabatt på de første matkassene deres. Vær oppmerksom på at disse tilbudene bare kan benyttes av venner og familie som ikke har prøvd HelloFresh før.

Den første måten er via den personlige koden din. Dette gir familien og vennene dine opptil 1170 kr rabatt på de første 4 kassene deres – samtidig som at du får en belønning i form av en rabatt du kan bruke når du bestiller din egen matkasse! Den personlige koden din kan brukes opptil 10 ganger.

For å dele denne rabatten via nettstedet, logger du inn på HelloFresh-kontoen din og følger trinnene under:

  • Klikk på ‘Inviter venner’ øverst på siden
  • Klikk på ‘Inviter’ og skriv inn e-postadressen til den du vil dele matgleden med
  • Vedkommende vil nå motta instruksjoner via e-post om hvordan de kan bestille med koden sin
  • Når de har brukt den personlige koden din til å opprette et abonnement, vil du motta en rabatt som takk. Du kan se en oversikt over belønningene dine her

    For å dele rabatten via appen, logger du inn på HelloFresh-kontoen din og følger trinnene under:
  • Klikk på ‘Inviter venner’ nederst på siden
  • Klikk på ‘Del rabatten’ og velg hvilken plattform du vil bruke til å dele
  • Vedkommende vil nå motta instruksjoner via e-post om hvordan de kan bestille med koden sin
  • Når de har brukt den personlige koden din til å opprette et abonnement, vil du motta en rabatt som takk. Du kan se en oversikt over belønningene dine her.

    Noen ganger vil du også ha muligheten til å dele én gratis første matkasse med noen (gjelder bare enkelte størrelseskombinasjoner), samt en rabatt på noen av de etterfølgende matkassene deres, noe som utelukkende gjelder nye kunder. Gratis frakt er ikke inkludert i dette tilbudet.

    For å dele dette tilbudet via nettstedet, logger du inn på HelloFresh-kontoen din og følger trinnene under:
  • Klikk på ‘Inviter venner’ øverst på siden, så vil du se hvor mange ‘gratis’ matkasser du kan gi bort
  • Klikk på ‘Inviter’ og velg hvilken plattform du vil bruke til å dele rabatten
  • Vedkommende vil nå motta instruksjoner via e-post om hvordan de kan bestille med koden sin

    For å dele dette tilbudet via appen, logger du inn på HelloFresh-kontoen din og følger trinnene under:
  • Klikk på ‘Inviter venner’ nederst på siden, så vil du se hvor mange ‘gratis’ matkasser du kan gi bort
  • Klikk på ‘Del rabatten’ og velg hvilken plattform du vil bruke til å dele
  • Vedkommende vil nå motta instruksjoner via e-post om hvordan de kan bestille med koden sin

    Når du deler disse rabattene er det viktig å understreke at HelloFresh er en ukentlig abonnementstjeneste, så når venner og familie bruker rabattkoden sin, vil det automatisk opprettes et abonnement. Dette betyr at de vil fortsette å motta de ukentlige leveransene sine, inntil de enten avslutter abonnementet sitt, setter det på pause eller hopper over en uke.

    Det er viktig at du har samtykke fra venner og familie til å bruke e-postadressen deres og annen personlig informasjon vi trenger for å dele rabattkoden, og potensielt sende dem andre informasjoner.

Problemer med din matkasse? Vi er her for deg.

Kontakt oss.